این مقاله از یک لنز بهداشت عمومی استفاده میکند تا شواهدی در مورد اینکه چرا ما لباسهای متحدالشکل داریم و چه تأثیراتی بر نتایج آموزشی و سلامتی دارند، مرور میکند.
یک دیدگاه بهداشت عمومی برای بررسی شواهد انتخاب شد، زیرا به صراحت برای تجزیه و تحلیل تأثیرات نیروهای اجتماعی-سیاسی گسترده و عوامل تعیین کننده سلامت بر تجربیات فردی طراحی شده است.
علاوه بر این، بهداشت عمومی آموزش و سلامت را به عنوان تقویت کننده متقابل و ذاتاً مرتبط می بیند. یکی موفقیت دیگری را تعیین می کند. در نتیجه، بسیاری از سیاستهای بهداشت عمومی با هدف بهینهسازی تنظیمات گستردهتر سیاست اجتماعی برای بهبود سلامت و آموزش و تشویق نتایج عادلانه بهویژه برای آسیبپذیرترین جمعیتها هستند.
همچنین به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت را در تمام سیاستهای دولت برای بهبود سلامت کلی جمعیت ترویج میکند.
از این رو توجه به سلامت و تندرستی جسمی و روانی دانش آموزان برای ارتقای پیامدهای آموزشی مهم است. این شامل شواهدی برای انتخابسویشرت شلوار مردانه ورزشی و سیاستهای تکتک مدارس در مورد یونیفرم و چگونگی تأثیر این لباسها بر سلامت دانشآموز است.
شواهد در نظر گرفته شده در اینجا نشان می دهد که یونیفرم یکی از نگرانی های بهداشت عمومی است زیرا استفاده و اثرات آن رایج است، تأثیر دارد و قابل بهبود است.
استفاده یکنواخت در سطح جهانی رایج و گسترده است. باومن و کریسکووا در مطالعه خود بر روی 39 کشور PISA، پنج گروه اصلی جغرافیایی/اجتماعی فرهنگی را شناسایی کردند که در آن پوشیدن لباس کار مردانه فرم رایج است: یک خوشه آنگلوساکسون (بریتانیا، NZ، استرالیا، ایالات متحده)، آسیا، آسیای شرقی (کره جنوبی، ژاپن) ، قاره آمریکا (به عنوان مثال، مکزیک) و اروپا.
این نویسندگان همچنین خاطرنشان می کنند که شیوع یکنواخت در حال افزایش است. در مورد تأثیر، شواهد نشان میدهد که سویشرت مردانه دکمه دار میتواند بهطور مستقیم و غیرمستقیم بر فرد و جامعه در حوزههای عدالت، سلامت و آموزشی برای بهتر و بدتر تأثیر بگذارد.
ادبیات بررسی شده نشان می دهد که هر گونه آسیب قابل مداخله از طریق اقدام مبتنی بر شواهد است. میدور و سایمز استدلال میکنند که یونیفرمها آنقدر که به نظر میرسند بیاهمیت نیستند و توجه سیستماتیک را ایجاب میکنند.
این مقاله آن توجه سیستماتیک را از طریق یک لنز بهداشت عمومی اعمال می کند. این سه سؤال را بررسی می کند: شواهدی برای تأثیر لباس مدرسه بر نتایج تحصیلی و سلامت دانش آموزان چیست؟
چه منطق اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای استفاده یکسان ساخته شده است. و چه حقوق بشری ممکن است تحت تأثیر انتخاب سویشرت مردانه قهوه ای مدرسه قرار گیرد؟
برای اختصار، “لباس های فرم مدرسه” به عنوان یونیفرم (های) نامیده می شود. رویه پوشیدن/استفاده/اجباری کردن یونیفورم مدرسه به عنوان سیاست یکنواخت نامیده می شود.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.